Insert random headline, kommer inte på't.

Detta inlägg kommer inte att handla om något speciellt, i sin "enhelhet" handlar det om allt som berör Rånäs IF, och vad som händer bakom kulisserna.

Vi har börjat med utomhus-träningen, och den håller hus på Sportcentrum i Norrtälje på deras nya konstgräsplan. Ett jättebra initiativ och alternativ till att få kvalitiativ träning inför säsongen.

Det spelades en match i fredags (den 17:e Februari) mot Edsbro IF, matchen slutade 1-1 efter en sen kvittering från Teddy Wallmo, assisterad av Joakim Söderberg.

Till senaste träningen dök det upp futtiga 9 (!) spelare, och det är så klart helt sjukt att det dyker upp så få. Förstår att ni som var där är besvikna när ni lägger ner tid och åker dit i förhoppning om att det blir en bra träning med bra uppslutning/tillströmning. Jag själv hade en liten tanke på att göra comeback, men eftersom jag varit skadad i runt 2-3 veckor så känns det inte aktuellt, så jag fick bli hemma. Det handlar om något så enkelt som att höra av sig på hemsidan och skriva något i stil med: "Jag kan inte komma på träningen, bla bla bla". Så folk verkligen vet hur många som kommer, det gäller alla och jag talar även till mig själv, det kunde jag ha gjort bättre.

På måndag är det träning i långsjöhallen som vanligt, då vill vi se många som tränar, då hade även jag tänkt göra comeback, men vi får se, beror på hur benhinnorna känns, men jag hatar att gå skadad när man vet vilken glädje som fotbollen genererar. Avsaknaden är stor till att lira med Rånäs igen.

Ses på måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0