Cupen som vi glömmer direkt.

LEIF (Lohärad-estuna IF) höll i lördagens cup som Rånäs ställde upp i med enbart 1 lag, ett lag som till slut blev runt 9-10 pers efter lite återbud.

Första matchen möter vi Roslagsbro, ett lag vi känner till väl och vi har tidigare kunnat kontrollera dem och vinna komfortabelt, dock inte denna gång. Vi förlorar med 1-0 efter att undertecknad släppt en spelare fri vid vårat mål och han har bara att sätta dit foten, för att göra det mål som skulle bli matchens enda, efter att en pass kommit in från deras högerkant. Fruktansvärt onödigt och jag tar på mig målet. Kände under uppvärmningen att jag inte var där mentalt och försökte verkligen att ge mitt allt, men jag har en dålig dag helt enkelt, en sådan situation ska inte ens få uppstå då jag är snabbare än "min gubbe".

-"***"!

Sättet som jag uppträdde där var lite symboliskt för hur man uppträdde i allmänhet inom laget under matchens gång. Vi använde inte oss av vår fysik alls, vi gav de ingen match i närkamperna, snarare att vi var för snälla och vågade inte trycka till. Vad är problemet? Vi vågar ju på träning så varför ska vi hålla tillbaka någon energi alls denna gång? Vi lär oss av detta, jag kommer att lära mig av mitt misstag och det jag gjorde dåligt idag och bli bättre, klokare och starkare nästa träning, så att jag kan bli en bättre spelare i framtiden.

Andra matchen gör vi en rejäl uppsving och står upp mot Blidö IF, vi krigar, sliter och är orädda i allt vi gör. Därför går vi som vinnare ur den matchen, starkt att kunna revanschera sig mot ett bättre lag än första matchen.

Den tredje matchen är mellan oss och LEIF och där får de väldigt billiga mål, även om de många gånger gör det bra, men framförallt genom att vi inte är tillräckligt konsekventa i varje situation. Att vara rejäl framför mål är en sån sak, blir det retur så smäller man bort bollen direkt istället för att avvakta eller tveka.

Jag är förbannad, irriterad men hoppfull om att min svaga insats idag kan leda till att jag tar lärdom från det, blir klokare och ändrar misstagen till rätt beslut nästa gång jag deltar i matchsammanhang. Jag ogillar att använda ordet hat, men jag fullkomligt HATAR att förlora.

På't igen på nästa träning boys! Ni krigade på bra idag och det värmer i vinterkylan att se trots att det gick kasst resultatmässigt.

Tänkte bara ta och nämna två spelare som jag la märke till speciellt, även om det var fler som var duktiga idag i olika moment på planen.

Hampus Junhager spelar riktigt klokt kombinerat med att han sliter på bra, och sådant undgår inte bloggen. Fortsätt så!

Mattias "Sprit-Ulle" Ulander är en solid och finurlig pjäs i backlinjen som löser situationer på löpande band och agerar med såväl pondus som lugn.

Bryt ihop och kom igen!

/Felix

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0