Kort om b-lagets premiär samt måndagens träning.

B-laget spelade på söndagen sin premiär för säsongen på Rånäs IP och tog emot Långhundra. Det var uppskattningsvis runt 20 pers på plats för att se Rånäs b-lag sparka igång säsongen. Matchen började bra och man fick relativt tidigt nätrassel i form av en straff som Hampus satte, 1-0. Därefter gjordes 2-0 av ena brodern Amarandi, som satte bollen genom en vacker chip. Blåsten som befann sig var inget jag lade märkte till då jag njöt av läget för stunden. Rånäs spelade bra.

Sedan kom raset, Långhundra fick en straff som var väldigt onödig. Långhundras farligaste spelare hade kommit loss på kanten i utkanten av Rånäs straffområde och spelade in bollen snett utåt mot en medspelare, medspelaren hade ingen chans att få bollen men samma spelare som levererade passen blev fälld trots ett relativt ofarligt läge och 2-1 var ett faktum. 2-2 kom på en kontring som random Långhundra-spelare satte säkert ensam mot Simon i mål, som inte kan klandras för något mål för dagen.

I andra halvlek fallerade Rånäs spel och enbart individuella prestationer kunde skapa något framåt. Man ville mycket, nästan för mycket framåt och försvarsspelet fick därav lida. 2-5 blev slutsiffrorna och jag trodde inte mina ögon, Rånäs är i grund och botten bättre än detta lag, men man går ner sig i andra halvlek och Långhundra får göra lite vad de vill.

En kort summering blev det eftersom jag inte tänkte gräva ner mig alltför mycket i förlusten, vi slarvade och gav bort segern helt enkelt och det sved att se. Vi kan bättre så bara att ladda om och komma tillbaka mer taggade och förberedda än någonsin!

Måndagens träning var tuff konditionsmässigt, undertecknad gjorde comeback på plan och körde slut på sig tidigt men försökte att inte ge upp. Efter en rush var jag helt slut, fanns inget mer att ge, men körde på tills jag nästan stupade. En genomförd träning iaf och siktet är inställt på att kunna gå 100% inom ett par veckor.

Träningen måste för övrigt ha varit rekordkall, vädergudarna testar oss..

/Felix

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0