Lite kort inför fredag samt kommentar om träningen.

Onsdagens träning var likt måndagens träning tuff vad gäller konditions-aspekten.

Inledningsvis körde man en övnning som täckte teknik och kondition, det gällde att i fart kunna transportera boll och ge bra passar, för att sedan dribbla igenom flertalet konor. Såg piggt ut men passarna satt inte alltid där de skulle.

Därefter blev det ännu en fartfylld övning där man i grupp om 2-3 skulle utmana en kona och gå till höger om den sistnämnda och sedan lämna över boll till nästa spelare som står först i ledet, det funkade likadant från andra hållet där man utmanar konan och lämnar över till ledet mittemot, det såg bra ut och det var jobbigt då vilan blev kortvarig.

3 mot 3 spelades sedan på en liten plan vardera med två konor som mål. Det var riktigt tungt att löpa och solen gjorde sitt för att trötta ut en, men det såg bra ut och kändes bra. Prestigen uppstod då man verkligen ville vinna med sitt lag mot motståndar-laget, mitt lag för dagen bestod av: Peter Kindberg, Simon Marxer och undertecknad. Vi såg ut som Barca i början men det avtog i takt med att hybrisen hade slagit i taket. Skämt åsido, det såg bra ut, det var jobbigt och det var tanken, att hålla igång hela tiden och springa.

Sedan kom en skottövning, där Kristijan Amarandi var superb i sina avslutningar, tror inte jag såg honom missa mål en enda gång. Bra fötter!

Träningen avslutades med 2-mål som slutade 0-0, en match som var tuff där b-lag spelade mot a-lag. A-laget höll i taktpinnen men b-laget vägrade vika ner sig och var solida bakåt. När man väl fick upp bollen så kom den inte till de farliga lägena för att kunna avsluta ett läge. Ändock såg det piggt ut.

För egen del känner jag mig bättre och bättre för varje träning som går, idag tog jag ett steg ytterligare även om jag inte orkar köra offensivt så mycket.

Bortamatch härnäst på fredag då Lohärad/Estuna IF tar emot Rånäs IF på Björkhaga IP. Alla är taggade på en bra match från vår sida och man är hungriga på 3-poäng. Träningarna har gett sken om att moralen är positiv och att man är en bra grupp, dags att ta första 3-poängaren på bortaplan denna säsong. Vi kan om vi vill!

/Felix

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0