Konsten att kunna ta kritik.

Träningen idag var givande på många vis. Frustrationen efter fredagens misslyckande hade hängt kvar i skallen hos alla i laget över helgen och mötet ledde till en öppenhet kring det fallerande samarbetet på planen under matchtillfällen. Det var nog skönt för alla att gå vidare genom detta möte, alla känner nog samma sak, att man inte var där när det gällde. Kommunikation samt inställning har haft en tendens att försvinna helt när man väl sparkar igång allvaret men det kändes som att alla tog till sig att nu måste vi alla rannsaka oss själva och inse att man inte kan hålla på med en social-verksamhet när bollen väl är i rullning, fotboll är krig och då är det alltså upp till kamp som gäller.

Den kritik som delas ut på plan är befogad och inget man gör för att vara taskig, det är ett sätt att upplysa dig om att du bör utveckla ditt arbete på planen. Risken är annars att man tar till sig kritiken som personlig och låter det gå inom en, moralen sänks och felbesluten består. Öva på att klara av att ta kritik samt att inte tveka att dela ut om du märker att någon inte ger sitt allt för laget.

Själv blir jag taggad av när någon ryter till och säger något i stil med "Du måste jobba hårdare!" etc. Det får mig att höja mig oavsett hur trött jag än är, annars blir laget lidande. Samma sak gäller för alla i laget, det kräver individuellt ansvar från var och en.

Det är oerhört kul att vara igång med fotbollen igen, speciellt med denna grupp av sköna människor, duktiga spelare & ledare inom Rånäs som alla vill samma sak: att Rånäs ska utvecklas och bli bättre. Vi har det inom oss, det gäller bara att vilja och våga tillräckligt för att ta sig dit drömmarna och målen finns. Aldrin inspirerar mig att bli bättre varje dag och jag hoppas att alla i laget väljer den väg som förklarades på mötet idag. Vi kan uppnå vad vi vill så länge vi använder den inre glöden konstant.

Tillämpa krigar-attityden på plan så vänder vi på detta, tillsammans. Vilja och våga vinna bör vara ett mentalt-tillstånd som alla spelare befinner sig i så länge det vankas fotboll i Rånäs-tröjan.

/Felix

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0