Träningen den 5:e December.

Det var en fartfylld och bra träning vi bjöds på den 5:e December. Fernando var på plats tillsammans med Ola, som hade hand om laget och träningen, det är tänkt att de ska ha hand om ledarrollerna vid sidan av, mycket bra!

Träningen inleddes med en lekfull och relativt jobbig övning. Man skulle under två minuter gå en sparring-rond mot sin motståndare, man placerade ut sina skor så att det blev fyra skor som skapade en rektangel, vann man skulle man gå upp ett steg och torskade man fick man kliva ner. Det verkade inte som att folk riktigt förstod detta på vissa håll så jag blev kvar på min plats trots att jag vann mina matcher.

Efter övningen var slut så blev det tvåmål för hela slanten, det var tuffa matcher och alla ville verkligen vinna till 100%.

Lagen var indelade aningen "toppat", detta märktes på hur lagen fördelades då Fernando ville se hur spelarna uppträdde i lagen tillsammans. Jag känner iaf så att det blev fördelat på det sättet, och det är inget konstigt, man blev bara mer taggad att vinna då, då mitt lag innehöll de yngre och mindre rutinerade. Det blev lite av en prövning, jag vet att vissa känner att: om jag hamnar i det laget som har lite mindre rutin, då vill inte jag spela, det är inge kul. Det handlar om att kunna lyfta sitt lag, även om de andra är duktigare på vissa saker, det är då man själv ska växa och dra med sig de andra, det är då ledare och vinnare föds. Jag slutar aldrig springa eller håller tillbaka någon energi överhuvudtaget, oavsett vem jag spelar med, känner att jag själv vill utvecklas så pass mycket själv att jag inte behöver bli serverad hela tiden, jag vill skapa ytor och utrymme för andra att lyckas precis så som jag skapar för mig själv.

Svårt att säga vilket lag som stod ut mest på träningen, mitt lag stod upp bra trots att vi hade det svårt stundtals, vi höll relativt tätt bakåt, gjorde inte så många mål framåt, men vi vågade och ville vinna och det är strongt!

Det blir en kort och smått intetsägande rapport denna gång, undertecknad är trött och återkommer om ytterligare detaljer med mer läsvärde inom en snar framtid!

/Felix

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0