Reflektioner efter träningen, 19/12.

Måndagsträningen inleddes med en lekfull och energisk övning som vi provat på en gång tidigare under Ola's ledarskap.
Man skulle gå en sparring-match mot sin motståndare under 2 minuter, mest för att hålla igång fötterna och att få igång cirkulationen i hela kroppen inför träningen. Därefter följde lätt stretching/töjning samt snack om framtiden och diverse detaljer vad gäller träningen.

Resterande del av träningen lades med fokus på tvåmålsspel. Ola delade in folk i tre lag, rött, orange och gul/grönt.
Lagen blev samma som vanligt och jag hamnade i gul/grönt. Personligen tycker jag att man kan mixa lagen betydligt mer så att man får spela med nya spelare och lära sig att spela med alla, vilket kommer att behövas när det väl drar igång på allvar men nu är det som det är, bara att köra oavsett.

Mitt lag stod upp bra mot vilket motstånd vi än ställdes mot, emellanåt stack vi upp och hotade men vi lyckades inte få in bollen i många lägen där det bara ska vara mål. Vi var inte mycket sämre än något annat lag, så skillnaden är inte speciellt stor, enligt mig är det svårt att se vilket lag som håller "a-lagsklass", vilket skulle vara betydligt lättare om man mixade lagen istället för att köra som vi gör nu. Är jag nära a-laget, vilket är a-laget? Många frågor uppstår men det finns väldigt få svar, det enda svaret som kan ges i detta nu tar jag från hjärtat, oavsett vilket lag jag placeras i så ska jag göra mitt bästa, ställa upp för mitt lag och vinna varje situation för mitt lag. Simple as that.


Kommentarer
Postat av: Jimmy

Grejen är ju den att jag tror att Olas tanke är att spela ihop iaf två lag till Cuperna som är på gång, annars hade han självklart mixat lagen. :)

2011-12-30 @ 19:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0