Uppstart i takt med den kommande seriestarten

Gazzetta Del Rånäs har varit inaktiv efter en lång varga-vinter, Ola Junhager höll då i taktpinnen och gjorde det väl men nu är tanken att jag ska kliva in i bloggandets värld. Är inte säker på hur det ser ut på redaktionen men det kan nog bli så att jag och Ola varvar genom att blogga båda två, det visar sig.

Jag heter Felix Blom, är 20 år och bor i Rånäs. Jag har tidigare spelat i Rånäs IF ett bra tag sedan barnsben men valde att sluta när lusten och orken för att spela fotboll minskade. Den ork som jag inte hade då kan ha berott på de magsårs-relaterade-besvär som jag hade för några år sedan men det är lyckligtvis löst idag.

Jag ska försöka att följa laget så gott jag kan för att på så sätt få en objektiv syn (nåja) på hur laget kommer att gå igenom serien, vilka som sliter hårdast på träning, vem som får flest skott i skrevet, summa summarum: det essentiella.

Anledningarna till att jag valt att anmäla mitt intresse för att blogga är: pga att jag tror att det uppskattas (Jag har uppskattat det förgående bloggandet), det är ganska kul att skriva och reflektera kring saker som sker runt ett skönt gäng som Rånäs och sen ska det tilläggas att jag är sjukskriven och har väldigt mycket fritid, det är nackdelen med att vara sjukskriven men öppnar upp för nya möjligheter.

En ny säsong innebär nya förutsättningar och det har hänt en hel del sedan sist, oavsett om det nämnts så tänker jag rada upp sådant som hänt inför den nya säsongen som kommer att sätta prägel på Rånäs IF anno 2011:

Året är 2011 och ledarstaben består av tre tränare: Aldrin Cavalheiro som huvudtränare samt två assisterande i form av  Fernando Tello och Tony Karlsson.

Jag kommer att finnas på plats på Rånäs IP under tisdagens träning den 26/4 kl 18.30 - 20.00 för att snacka lite med Aldrin samt att få en uppfattning om hur laget tränar.

Jag tänkte inte bli långdragen med detta premiär-inlägg så jag väljer att runda av och hoppas att det kommer upp något läsvärt samt lite bilder inom kort när Rånäs trillar boll.

Over and out,

/Felix

Kommentarer
Postat av: Pato

Strålande Blommen!

2011-04-25 @ 21:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0